sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Blogin tulevaisuus

Olen mietiskellyt blogin tulevaisuutta. Uusi, hieno ulkoasu olisi superia, ensinnäkin. Onko nimi ihan idiootti? Osoite ainakin on, mutta mietin, että oppisiko sitä uuteen - tai jos vaihtaa osoitteen, niin vaihtuuko se myös lukijoiden blogilistoille automaationa oikeaksi? Entä mitäs tekisin sisällön kanssa, pitäisikö erottaa Astan jutut omaan blogiinsa ja jättää koirien jutut tänne? Vai pitää yhä kaikki yhdessä? Olen myös miettinyt, että mitä jos siirtäisi blogin osoitteen domainilleni, mutta miten se toimisi käytännössä?

Sitäkin olen miettinyt, jos ajattelisi blogin kennelnimelleni, vaikka eihän mulla ole edes koiria, millä vielä kasvattaa - vaikka yksi viritys käynnissä onkin, että vuoden lopulla mahdollisesti astutettaisiin ensimmäinen Routivan-nimelle tuleva pentue. Mutta miten Astan sitten saisi pidettyä touhussa mukana, vai pitääkö sille sittenkin tehdä oma blogi?

Ärsyttää myös, että mulla on usein todella paljon mietteitä, joista tahtoisin kirjoittaa, mutta en yleensä juuri silloin ehdipysty ja sitten kun ehtisin, ei ole enää mitään haisuakaan, mistä piti kirjoittaa. Ehkä latailen bloggerin taas puhelimeen ja teen aina aiheen ilmestyessä jonkunlaisen muistiviivapostauksen itselleni, mistä voi sitten lähteä kirjoittaan oikeata postausta. Koska hullukaan ei kosketusnäytöllä jaksa kirjoittaa pidempää tekstiä :D

Mitä ihmettä mä tekisin tämän blogin kanssa! Auttakaa!

2 kommenttia:

  1. Mä sanoisin et pidä yhtä blogia äläkä jaa niitä, mielestäni se on (ainakin bloggaajalle) helpompaa, näin oman kokemukseni kautta sanoisin (: ja jos lukijaa ei joku juttu kiinnosta, voi aina skipata. Minusta nimessä ei ole mitään vikaa! (: en ole varma mutta muistaakseni ei lukijat automaattisesti siirry sinne uuteen osoitteeseen. Silloin kun kaverini muutti blogin osoitetta mun täytyi poistua lukijoista ja liittyä takaisin, tietenki eka piti selvittää uus osoite. Jotku bloggaajat tekevät kokonaan uuden blogin ja näin lukijana on helppo vanhasta blogista lukea että ahaa uusi osoite ja didii liittyä sinne :D tässä vähä mun mietteitä

    VastaaPoista
  2. Joo, mä luulen kans, et eiköhän tää nyt tässä sit kuitenkin pysy, samalla tyhmällä osoitteellakin varmasti ainakin, ellen jonkun domainin alle sitten pistä. Kaikki pysynnee samana. Ulkoasu pitäis kyl vaihtaa, mutta saa nähdä missä vaiheessa saa aikaiseksi :D Sen verran paljon on tullut just tuota kommenttia, että helpompaa varmasti itselle ja ei mitään vikaa tällasena muutoin, että jatketaan tällä.

    VastaaPoista