perjantai 13. syyskuuta 2013

Voihan hurahdus!

Tää homma rupee leviään käsistä! Mun pitäis pistää rahaa syrjään tulevia hankintoja varten ja samalla toivoa, että joku ostais multa tota tavaraa, mikä vielä on Nanin jäämistöstä uutta omistajaa vailla.. mutta mitä mä teen? Mä hurahdan. Ensin tuli tilattua Larry Bensusanin kirja "Understanding Your Horse's Emotions" ja sen lukemisen ohella on tullut kahlattua aina vain uusia ja uusia videoita Youtubesta lävitse koskien maastakäsittelyä ja erilaisia välineettömiä hevostelun muotoja. Muutamia kirjoja olen käynyt tasaisin väliajoin Hevoskuiskaajassa kuolaamassa ja nyt sitten tuli tehtyä tilaustakin. Sieltä ois sitten kotiutumassa mulle vähän uutta lukemista nyt kun äskön luin viimeiset sivut tuosta Bensusanin kirjasta. Nämä uudet kirjat ovat seuraavat:
It's Not I Who Seek the Horse, the Horse Seeks Me - Klaus Ferdinand Hempfling
The Ultimate Horse Behaviour and Training Book - Linda Tellington-Jones
Getting to Yes: Clicker training for improved horsemanship - Sharon Foley

Lukujärjestys lienee myös yllämainittu. Tosin tässä välissä ajattelin ehkä käydä (huomenna?) kirjastossa katselemassa jotain opusta omien tuntemusten hallintaan, koska tuppaan tunnetusti olemaan hieman äkkipikainen. Piirre, jota etenkin noiden eläinten (mutta myös esim. muksujen) kanssa aina inhoan - ihmiselle voin edes selittää, että sori, ei ollu reilua, mutta eläimen kanssa se ei oikein päde. Ehkä jos saisin näillä pidettyä itseni kiireisenä varsaa odotellessa? Samalla jos koittais vähän opiskella asioita käytännössä joko anoppilan hevosten kanssa tai kaverin ponin, jota pitäisi käydä testailemassa ratsain.

Nyt kaikki miettii, että mikäs hurahdus tollanen nyt on, pari hassua kirjaa, mitä sitten? Ilmoitin itseni myös verkkokurssille! Suomen Eläinkoulutuskeskuksen tammikuussa alkavalle kurssille "Oppimispsykologian perusteet, teemana HEVONEN (2 op)". Kaikenlisäksi mulla on ollut viimeaikoina taas suuri tarve ajatella itseni tekemässä töitä hevosten kanssa - ihan siis työkseni. Onhan mulla koulutus alalle, kun olen remppasuuntautunut hevosenhoitaja ja kaikenlisäksi ruvennut hurahtaan pehmeämpiin tapoihin tehdä asiat ja näköjään koetan jollain tasolla jatkokouluttaa itseäni :D Haaveeksi taitaa jäädä, mutta haaveita pitää olla.

Koetin etsiskellä jotain kivaa maastakäsittelykurssia tai vastaavaa tähän syksyyn, tai jos vaikka Vainikan aitassa olisi ollut kavionhuoltopäivissä tilaa, mutta mitä vielä! Mitään ei ole enää tähän aikaan vuodesta, tai jos on, on ne aivan liian pitkän välimatkan päässä, eli ensi vuoden kursseja odotellessa.. minkähän määrän kirjallisuutta olen siihen mennessä kuluttanut o_O Vai hurahdanko taas esim. neulomiseen tässä välissä ja unohdan kirjat postipakettiinsa odottamaan sitä aikaa, että havahdun varsan olevan täällä ja mun pitäis olla jo pro ainakin teoriatasolla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti